Vykort som Direktreklam

Vykort är öppet och direkt. Och mycket billigare än ett brev
med kuvert. Här följer fyra sätt att använda det som DR.


1.    Dra till webben
Få mottagna att gå till en speciell
landningssida (kampanjsida som är just för detta ändamål). Hänvisa direkt till
aktuell sida och inte till startsidan. Hänvisar du till startsidan kommer många
att tröttna pga. att de måste leta sig fram till aktuell sida.
LookWho’sClicking är ett verktyg som hjälper dig att administrera kampanjsidor för speciella ändamål och dessutom för att få mätbarhet på individnivå.

2.    Är en knutpunkt
Vykort är flexibla nog att fungera när som helst i en kampanj som innan ett större DR-utskick för att väcka intresse eller efter ett säljbrev för att uppmana till respons.

3.    Bra för prospektering
Hålla kontakten med dina prospekts genom att skicka vykort med jämna mellanrum. Detta för att de inte ska glömma dig mellan varven.

4.    Visa allt direkt
”Varför skulle vi dölja de bilderna inuti ett kuvert”.
Visa direkt vad du vill och vad du vill säga.
Glöm inte
Använd dig av bra erbjudanden som får mottagarna att vilja gå till din landningssida. Erbjuda dem som varar någon form av premie (ska inte var dyr men upplevas som värdefull).