LookWho’s Clicking®

LookWho’sClicking®

Spåra, mät och förbättra Era marknadsaktiviteter på ett helt nytt sätt.

Med verktyget LookWho’sClickning® förser vi uppdragsgivare med den starkaste och mest lättanvända integrerade plattformen för marknadsföringsaktiviteter inom olika branscher.

Verktyget hjälper Er att med lätthet skapa personifierade URL’er/landningssidor.

Vid mätningar gjorda i USA visar det sig att användandet av PURL (personliga URL) ökar svarsfrekvensen med upp till 3 gånger. Frågan är har du råd att låta bli att använda PURL i din nästa marknadsaktivitet.

Exempel:

En av våra kunden har gjort e-mailaktiviteter till sina kunder ock prospekts. Vi gjorden en splitt run (delade utskicket i två delar). Kunden fick samma resultat som tidigare. Runt 1% i svar. Vi fick med LookWho’sClickning®  11,2% i svar.

Ett tryckeri ville göra en invigning av sina nya maskiner och bjuda in kunder och prospekts. Vykort skickades till 462 personer. Detta följdes upp med 2 olika E-mails om att boka in sig. Dagen innan invigningen skickades ett SMS till samtliga som var anmälda som en påminnelse (4 personer meddela då att de var dubbelbokade. Möte bokades omgående med dessa personer vid ett senare tillfälle).  219 personer kom på invigningen. Ordar för nästa 250.000 kr bokades direkt på invigningen.

Ett annat exempel på aktivitet som vi gjort för Vår kund skulle på en utställning till England som utställare. Vi gjorde en inbjudan som gick ut till deras samtliga kunder och prospekts i Norden (på respektive språk). Vi skickade först ett vykort med uppmaning att boka in sig. Därefter följde 2 stycken påminnelser via mail med uppmaning att boka in sig på besök i montern. Resultatet blev att 75% av säljarnas tid blev inbokade innan mässan startat. Resultatet lätt inte vänta på sig. Det är den bästa mässan man gjort någonsin både antal besökare men också på antal ordar som skrevs på mässan.

PowerPoint-presentationer (länkar):